Om träningen

Igår fick ju vi i Nääs us styrelse en träning för Malin Lindqvist. Till en början under uppvärmningen kändes han riktigt seg och tråkig. Men efter några språng så kände jag hur han vaknade till liv! Vi börjde med att travhoppa och hästarna skulle vänta, Inte rusa iväg efterhindret, denna övningen gjorde han jätte bra, sedan la vi till ett travhinder på båge med några travbommar innan, även här lyssnade han bra, kanske att han blev lite små stark och ville iväg i galopp. 

Mycket lydnads övningar orkar inte beskriva alla men jag kan säga att det kändes riktigt bra! han lyssnade otroligt bra och fick verkligen jätte mycket beröm  för att jag hade en så lydig och fin ponny och allt såg lätt och fint ut (det är vad jag fick höra iallafall)! Men sista banan kändes inte lika bra tyvärr, alltid tråkigt när de sista inte känns riktigt bra.
Det berodde mest på att vi kom fel i linjen, fick in ett för mycket så det blev ett lite konstigt språng. Han Började lixom kännas lite loj tillskillnad från resten av träningen som han var jätte fin på. Det blir ofta så när han får vänta för länge, det känns som att han tror att han är klar då. 

Tyvärr hade filmkameran inget batteri, det hade varit kul om det såg lika bra ut som det kändes...

Nu tycker ni väll att jag låter jätte kaxig men det kändes faktiskt riktigt bra, jag fullkommligt älskar lydnadsövningar och långa serier!
en riktigt KASS skiss på hur banan såg ut, men ni får en  liten bild av hur den såg ut iallafall. Saknas lite bommar och linjerna passar inte riktigt osv men men ... ( bommarna längst ner till vänster var upphöjda). kom även på att man inte ser ifall de e hinder eller bommar men jaja där de e 2 st, kryss eller bara galopp är de hinder iallafall haha!
/ Emma

Kommentarer
Postat av: Lotta

Det såg lika fint ut som du kände det. När du och Astan hoppade såg det lekande lätt ut, ni såg ut att ha full kontroll, och allt såg så "lätt" ut när ni utförde allt.

2011-09-18 @ 11:30:58


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0