Diss!

Ni får ursäkta den kassa uppdateringen, men jag har helt sjukt mycket plugg, idag har jag pluggat konstant sedan skolan slutade förutom de 50 inutrarna det tar att ta sig hem. Men jag hoppas att någon kan filma eller ta kort imon!
__________________________________________________________________________________

Emma Dissar

Folk som sitter och grejar massor i munnen på sina hästar, det ser verkligen för hemskt ut. Huvudet går från ena sidan till den andra och ryttarens händer flyger upp och ner i takt med att man rider lätt eller skumpar! Stackars hästar säger jag bara som behöver stå ut med detta!

konstigt är det också att det finns så mycket folk på riktigt fina dressyr hästar/ponnyer som man ser bara sitter och drar hästen i munnen, och ändå får sky höga poäng av dommarna på tävling... Vad hände där kan man undra? Ska inte hästen gå i form för att den arbetar ordentligt genom hela kroppen och inte bara böja lite på nacken? Eller är det så att dommarna inte ser?

vad tycker ni? Är det okej att rida med stenhård hand och dra hästen i munnen för att den ska gå i form?
/ Emma


Kommentarer
Postat av: Erika- en satsande ridskoleryttare

Har haft exakt samma tanke.. :/ Men det enda dom kan dra ner på om man rider "olämpligt" är ju helhetsintrycket.. :/

2011-09-20 @ 11:58:46
URL: http://eadressyr.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0