dagensridpass

Igår när jag red var han lite hård i munen så tänkte att jag byter bett, så jag red på de treddeladegummibettet idag och gud  vad bra han gick, supper mjuk och fin i munen. Började ridpasset med massa öpnnor/slutor och skänkerlvikningar, först i skritt och sedan i trav för att få honom mjuk och lösgjord. Varierade med att rida med lagom mycket tvärning och med att han ska gå lite som en "krabba", då det ibland kan vara bra att överdriva lite så man verkligen får dom att flytta ordentligt. 

Sedan gjorde jag mycker ökningar, riktigt bra var de faktiskt, han kommer upp lite mycket i formen men det är för att jag av vana släpper handen lite mycket. Men jag kunde faktist även sitta ner i den ökade traven utan att skumpa av Hhah, nämen brukar tycka att det är väldigt svårt att sitta ner i den ökadetraven men idag gick det riktigt bra.
Synd att sadeln är förstor för den är så skön!
I Galoppen var han mega pigg haha, gjorde fina ökningar där med men fick inte till formen riktigt. Förvänd galopp gjorde han supper! Innan har han inte orkar vara på en volt i förvändgalopp men det klarade han bra nu, känns bra för de är ju ett rätt tydligt tecken på att han blivit starkare i sin galopp!

Eftergaloppen gjorde jag lite strech övningar och fram/bakdelsvändningar, det gick också bra!
Ridpasset gick ut på att jag ville få honom i en låg fin form, lösgjord och framme för skänkeln och jag måste säga att jag fick ut de jag ville! :D Gjorde ungefär samma sak igår men allt gick mycket bättre idag, ska forsätta rida ett par sånna här pass i veckan då jag ser väldigt stor skillnad på honom efter varje gång! Det var såndant vi jobbade mycket på Sandra lägret och då gick han som en klocka varje ridpass!
Min fina fina pris! <3
/ Emma

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0