värt att tänka på

Ryttare som inte är beredda att lägga ner 110% på sin häst skall inte ha någon häst.

Biddy är verkligen mitt allt, skulle aldrig svika henne, ALDRIG. Kan knappt låna ut henne till någon, får nästan dåligt samvete (förutom till mamma då, men hon rider ju inte). Ibland känner jag att det skulle vara skönt att låta någon annan rida henne någongång då och då, inte regelbundet utan bara om man har någon stressig dag eller allmänt tpl, haha. Men det tar verkligen emot, tror inte att Biddy skulle ha någonting emot utav det så längde det inte är 10 olika ryttare, utan en och samma varje gång. Men jag är så rädd att någonting skall gå snett eller ske på ett annorlunda sett, Biddy är ju van vid hur jag gör och mina rutiner, mitt sätt att rida, mitt sätt att säga ifrån (sätta gränser) osv.
Skulle aldrig exempelvis kunna säga att jag är trött på hästen och låta bli att vara där i någon vecka/veckor. Saknar henne så fort jag är ifrån henne även fast det är skönt att ha ett eget liv utanför stallet vilket jag har.

Men hon är verkligen min bästa vän, hon ställer upp för mig i alla lägen och man märker verkligen hur mycket hon "tyr" sig till en. Exempelvis när hon är stressad och orolig så stissar hon runt som en galning men hon söker ändå kontakt genom att använda munnen på ens axel, små nagga lite och putta till en. Ibörjan tyckte jag bara att hon bara var brötig och jobbig men nu har jag förstått att det är hennes sätt att ta kontakt och säga "hjälp mig, vad skall hända nu?". Som en liten bebis, vilket hon också är.
Kan inte ens föreställa mig den dagen då jag skall sälja henne, kommer nog aldrig kunna göra det.. Men tack gode gud så är det flera år kvar tills dess. Jag och biddy har precis börjat vår resa och jag hoppas den blir lång, rolig och händelserrik.


Jag älskar dig mer än vad jag någonsin kunna föreställa mig <3 Min alldeles egna Fresco Swing Diamond


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0