Varför?

Varför slutar jag rida på framrdningen till dressyren?

Jag tror att det är för att jag spänner mig och vill så gärna att allt ska gå så bra som det gör på träning och att han ska gå så bra som jag vet att han kan istället för att rida ordentligt så han kommer dit jag vill. Om man kollar på bildern från dressyrtävlingen ser man att jag "släpper handen och benen och då ser man att han går i en väldigt öppen form, när han gör de ser det inte lika lätt ut och fint ut, han arbetar inte heller på samma sätt med bakbenen. Om jag istället har kvar stödet i handen och rider mer med hela benen och sätet så han kommer i en mer stadig och rund form så känns det som att vi är ett allt går så lätt. 

Jag tror att det handlar mycket om att jag ska vänja mig vid att tävladressyr och verkligen plocka fram dressyrtanten inom mig.
Nu är det hårdträning som gäller! Och det ska bli så roligt, längtar tills vi har hämtat hem dressyrsadeln så jag kan rida ordentlig dressyr och jobba med allt! Hur kul hade det varit om allt bara gick som man ville? Det hade varit roligt ett tag men sen då? Problemen får än trots allt att känna glädjen i en riktig framgång! En framgång behöver inte vara att rida en msv på 89% , det kan lika gärna vara att man kan genomföra ett LC program utan att glömma av vägen.

Jag vet att vi kan och jag vet att det går!
här ser man när han får med sig bakbenen, formen är inte så bra men en sak i taget...



Kommentarer
Postat av: Emma

gud vad fin häst du har!

2011-08-15 @ 00:42:15
URL: http://falleryttarnaa.blogg.se/
Postat av: Lisa - Dressyrfokus.blogg.se

Så sjukt snygg häst du har!

2011-08-15 @ 11:48:36
URL: http://dressyrfokus.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0