Presentation Emma

Mitt namn är Emma Bergström och är 16 år. Jag och min lilla syster har två c-ponnyer tillsammans, Astan som är vår egna och Mörkbaks Kwanza som vi har på foder.

 

Jag började rida på ridskola för ca 10 år sedan, vi red först på Partille men bytte sedan till Nääs då de inte hade några ponnyer på Partille. På ridskolan red vi i ca 8 år och nu står både Astan och Kwanza på Nääs.

 

Astan född 1998 maxad c-ponny
Astan är den av dem som jag rider mest, eller nästan bara. Vi köpte Astan ifrån ridskolan sommaren 2009. Jag red Astan väldigt mycket redan när han gick på ridskolan, jag var en av de få som faktiskt ville rida honom... Jag hade honom i hoppspecialen där vi även fick åka ut och ”tävla”, och jag var fast! Det va honom jag ville ha! Och på något sätt gav mina föräldrar med sig och då var det bara ett litet ”problem” kvar… Ylva haha hon var inte riktigt lika förtjust i honom som jag, men tro det eller ej så bestämde hon sig för att hon faktiskt ville ha honom och nu är hon lika fast som jag haha!

Första dressyr träningen, kan inte fatta hur fet han var haha

Min och Astans första lokala hopptävling blev inget att hänga i granen, jag ramlade av på typ 5:e hindret kanske? Men nu i efterhand tar jag faktiskt på mig de, jag styrde taskigt mot ett hinder som stod mot ett staket.

Men nästa tävling gick desto bättre! En 6 :e plats i första omg i div II där de va 32 starter! Det är något jag aldrig kommer glömma!

 

På hösten märkte vi att det var något som inte riktigt stämde, han ville inte längre hoppa och det visade sig att han hade en inflammation i ena frambenet. Och han fick vila och när han var bra valde vi att sätta igång honom väldigt långsamt utan stress.

 

Vi tävlade lite men inget funkade, vi fick inga bra resultat och ingen bra känsla. Men div III dressyren började och LM och äntligen lite framgång!

 

Vi var med i Lerums mästerskapen där det faktiskt gick riktigt bra, vi kom 3:a i Dressyren 3:a i hoppningen och 3:a totalt, även om det var felräknat och jag inte fått poäng på allt i dressyren märkte vi några dagar senare hahah!

Första hopptävlingen


Sen var det div III Dressyren där det gick riktigt bra, jag och Astan gjorde våran första ”riktiga” dressyr tävling. Det gick riktigt bra den tävlingen och vi VANN på 70.37%. Och laget kom 2:a

Andra omgången gick också bra och även här kom laget 2:a och jag och Astan vann våran klass.

 

Tredje omgången däremot har jag bara dragit ett stort gigantiskt streck över! Inget funkade, han var rädd för domarbordet och jag red programet på ¾ av ridbanan hahah. Laget kom 3:a denna omgång och Totalt 2:a gissa om vi var glada!

2011

Tävlingarna har faktiskt gått galant och jag hoppas verkligen att de håller i sig!

Kwanza född 1998 c-ponny

Har inte så jätte mycket att skriva om henne då jag knappt tränat henne och inte tävlat. Men om ni vill följa henne så kan ni gå in på min systers blogg.

Så, hoppas ni fått er en liten bild om vem jag är och vad vi har för ponnyer och jag hoppas även att ni kommer stanna kvar här på våran blogg!

Kram Emma

Kommentarer
Postat av: Natalie

denna bloggen kommer jag börja följa :D

2011-08-11 @ 14:17:22
URL: http://natalienygrens.blogg.se/
Postat av: emma

Jätte bra blogg, men det går inte att gå in på din systters blogg? är den borttagen eller är det endast fel angiven adress? ;)

2011-08-13 @ 17:51:53
URL: http://westerdal.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0