ridpasset idag

Skall alldeles strax gå och lägga mig, sjukt trött har jobbat hela dagen sen 7 i morse och sen åkte jag direkt till stallet och var hemma vid halv tio..
Supersöt var hon när jag kom för hon har nämligen börjat gnägga på mig, och jag står i ett rätt stort stall och ändå lyckas hon höra min röst/mina steg på flera meters avstånd, pluttihäst så gullig!!
Ridpasset var väll inte lika underbart haha, en riktig surkärring var hon idag, trav arbetet gick rätt så bra, red mycket öppnor/slutor och skänkelvikningar för att få henne mjuk. Är väldigt noga med att göra det varje dag, känns som man jobbar igenom hela hästen då!! Galoppen var åt skogen, kunde knappt galoppera 3 meter på spåret innan hon antingen bröt av, bockade, sparkade bakut, bytte galopp eller helt plötsligt tryckte sig in mot mitten. Men jag vet ju att galoppen är hennes svaga punkt just nu. Hon är inte så gammal heller så lät det enkelt vara och gjorde det bästa av situationen
Men gud vad jag älskar min häst, kommer bli en riktig stjärna en vacker dag!


bjuder på en bild haha!

Någon mer än jag som märkt att det väldigt kallt ute? Rått i luften och "höst/vinter" luft. Brrr.. Hade på mig jätte mycket kläder i stallet idag!

/ caroline

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0