presentation caroline

Nu när emma gjort en presentation av sig får jag väll passa på att göra en också. 
Caroline Liljenberg heter jag och är född 92, alltså 18 år. Men har dock alltid känt mig yngre, har alltid umgåts med yngre personer osv. Menmen, jag bor i Floda som ligger 3 mil utanför göteborg, har min häst uppstallad på Nääs ryttarförening som också ligger i Floda, har hållt på med hästar i 15 år och har alltid hållt till på nääs RF.
PÅ fritiden är jag med mina vänner, festar, shoppar, är med min pojkvän men den mesta tiden går självklart till hästen.
Jag sen ca 3 månader tillbaka en häst som heter Fresco Swing Diamond, hon är ett 5 årigt sto som är importerad från Irland. Biddy som hon kallas är bara bara riden som 4 åring eftersom hon fått ett föl för ett halvårsen i Sverige som heter Fresco Pilutta.
Biddy

Hoppningen har alltid vart en självklarhet för mig och det är det jag "satsat" mest på. Har haft 3 olika ponnys och två storhästar, varav biddy är den ena.
Innan jag köpte/lånade en egen ponny red jag en ponny åt ridskolan, nämligen Astan ;) som emma äger nu haha! Tävlade och tränade honom en del för att han inte riktigt passade som lektionshäst. Detta varade dock inte så länge eftersom fam. bergström senare köpte honom ;)
Tävling i nääs, 2008 tror jag

Min första ponny som vi lånade hem var c ponnn Alex, född 96. Tillsammans tävlade vi lite i hoppning. Hade honom cirka ett år tills jag växte ur honom.  Vi utvecklades enormt mycket tillsammans och saknar honom otroligt mycket, en ponny med mycet personlighet som var mycket enkel att ha och göra med med som verkligen krävde sin ryttare i ridningen.
Alex och jag i Herrljunga, 2009 tror jag...

EFter det var det dags för d-ponny, vi hittade en ponny nere i Kalmar vars namn var Midskogs Dartanjang, jag tog lånade hem honom som ett projekt. Jag kände att det inte riktigt var läge att köpa någon ponny med tanke på att jag hade så få ponny år kvar.
Dartanjang var en extremt svår ponny som antagligen inte blivit rätt riden tidigare i livet. Han var väääldigt het och känslig, det var som en balansgång, minsta snesteg och man föll tillbaka ner.Han var född 95, så med andra ord till åren och då är det mycket svårare att förändra en häst när den blivit fel riden i så många år. Jag hade honom i ett år han också, men insåg tillslut att detta var nog i ponnyn för mig. Ibland gick det superbra, ibland mindre. Under sommaren utvecklades han nått extremt men sen kom hösten och vintern och han lyckades åka på skador i hagen. När vi väl satte igång i Januari så var vi tillbaka på ruta ett. Vi tävlade upp till LB i hoppning. En mycket godhjärtat och fräck ponny.
Jag oc datten i nääs, aug 2009

Efter dartanajang var snart mina ponny år slut. Vi visste inte riktigt vad vi skulle göra, om vi skulle ta hem en till ponny de sista året eller gå över till storhäst. Men hur som helst slutade det med att vi tog hem en ponny för försäljning, Rivers Pride, d-ponny född 96. Ett fullbod som var ett extremt envist sto men med enorm kämparglöd. HOn var grym i galopp och hade vunnit både sm och nm. Kan säga att det var en härlig känsla när man red ut och ökade farten lite och hon galopperade förbi alla med stor marginal haha. Jaja, iaf så var väll inte hoppningen hennes grej ;) men lite lyckades vi med iaf. En mycket söt ponny!! :)
Jag och Pride i grästorp, 2010 tror jag

Efter pride tog vi hem en storhäst på foder, Duchesse, född 05. Alltså en unghäst. Har inte så mycket att säga om denna tiden.. En häst med mcket energi och mycket nerver. Det gick bra till en början men slutade tyvärr med att gamla skador sen unga år gick upp.. Så bestämde oss för att inte köpa henne. Vi hann ine göra alls mycket tillsammans.
och sen köpte vi alltså biddy och nu är vi där vi är idag :D
/ kram caroline

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0