KAOS!

Det är bara förnamnet på denna dag! Börjar med att vi har räknat fel på en timme så vi är sjukt stressade, sen märker vi att mina sadlar är borta... suck, märker även att mängder med skåp är uppbrutna.

Sadelproblemet löste sig hyfsat, fick ta Ylvas hoppsadel och Ylva fick ta Princes, den låg hyfsat bra endå så det funkade, men jag hatar att rida dressyr i hoppsadel, jag klarar inte av det!

Väl på tävlingen börjar väll allt helt okej, hinner fram i tid och behöver inte stressa. Men har noll koll på tiden när jag rider fram för Kwanzas sko satt löst så dom fick dra av den, jippie. Snabbt in på banan, eller a där man väntar. Så till resultaten....

Kan inte säga att jag är speciellt nöjd egentligen, men med tanke på allt som hänt och att Astan faktiskt hade en anledning till att vara trött idag så var det endå helt okej ( Astan har boxen brevid sadelkammardörren där dom sprungit fram och tillbaka o låtit massa har han nog inte sovit så bra, han somnade nästan mellan klasserna stackarn).

LC:1 Som sagt var han lite trött och även ganska spänd, men rider igenom programet utan några "stora missar" och får 64.(kommer inte ihåg decimalerna faktiskt). Fick samma procent som den som vann men kom 2:a!

LB:1 Kändes riktigt bra på framridningen så hade en riktigt bra känska faktiskt. Men när jag "ridit runt" lite inne på banan sten dör han haha Men rider egenom programet i snigelfart haha får typ kassaste procenten haha 56 något.

Åker till Sandris på vägen hem, stackars lille trötta ponnyn får prova massa sadlar, hittar iallafall två sadlar, en hopp och en dressyr. På Sandris skötta Astan sig nästan exemplariskt, kämpade emot tröttheten och gick jätte fint när vi prövade alla sadlarna bäst e han! Ska fixa bilder någon dag! Kan inte vänta tills jag får rida i dressyrsadeln och träna dressyr igen haha!

Lite rörigt inlägg men jag är sjukt trött så det får bli så, imon ska jag upp till Partille rk och hjälpa Carro och heja på alla som ska tävla där imon, tar ju typ max 30 min att gå dit ( GÖTT) haha :)
Internet funkar typ inte så får inte in några mer bilder idag, de kommer imon!
måste även säga stort grattis till mina kära vänner Lisa och Allis som gjorde mycket fina rundor (säger man så i dressyr?) och även fick väldigt fina placeringar idag! :D
kram Emma

Kommentarer
Postat av: Elin

fick ni nån sorts ersättning för sadlarna eller fick ni betala nya sadlar helt själva??



svara gärna i ett inlägg så jag slipper leta efter det här inlägget

2011-08-14 @ 18:43:34


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0